Vodafone ve WWF Sıfır Atık Misyonu için İşbirliği Yapıyor
Çok fazla konuşulmasa da hayatımızda önemli bir etkisi olan sıfır atık misyonu, geleceğimizin vazgeçilmez unsurları arasında yer alıyor. Normalde kutu açmayı severiz ama bugün ofisimizde iPhone 6’nın kutusunu neden açtığımızı açıkladık. Vodafone ve WWF projesi neler sunuyor?
iPhone 6’yı nasıl değerlendirdim?
Vodafone & WWF işbirliği ve “Gezegen İçin 1 Milyon Telefon” projesi hakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın
Vodafone & WWF Instagram filtresini kullanarak doğanın yanında durmak için tıklayın
Vodafone ve WWF, duyurulan büyük küresel işbirliğiyle, Vodafone’un karbon emisyonlarını 2040 yılına kadar ‘net sıfır’a düşürme hedefini destekleyecek, e-atığı ortadan kaldırmaya ve taşınabilir telefonlar için daha döngüsel bir ekonomiyi teşvik etmeye yardımcı olacak. İşbirliği, Vodafone’un döngüsel ekonomi stratejisini hızlandıracak ve uyumlu hale getirecek yeni bir program olan “Gezegen İçin Bir Milyon Telefon” ile başlıyor.
Yeniden üretilmiş bir akıllı telefon satın almak, yaklaşık 50 kg CO2e (Karbon Dioksit Eşdeğeri) tasarrufu sağlar; bu da iklim değişikliğine katkısını, yeni üretilmiş eşdeğer bir akıllı telefona kıyasla %87 daha düşük yapar ve 76,9 kg ham madde çıkarma ihtiyacını ortadan kaldırır.
Program, Avrupa ve Afrika’daki Vodafone müşterilerini eski cihazlarını bağışlamaya veya bunları sorumlu bir şekilde geri dönüştürerek toplumsal amaçlara bağış yapmak üzere ticaretin bir parçası olarak teslim etmeye teşvik edecek. 22 Kasım 2022’den itibaren, program kapsamında toplanan her telefon, Vodafone tarafından dünya çapındaki WWF koruma projelerine eşdeğer yerel para birimine bağışlanacak.
Vodafone’un WWF ile üç yıllık ortaklığı, Avrupa ve Afrika’daki Vodafone pazarlarında hayata geçirilecek stratejik girişimleri de içerecek. Bu girişimler, Vodafone müşterilerinin daha sürdürülebilir seçimler yapmasına yardımcı olacak uygulamaları ve Güney Afrika, Almanya ve Birleşik Krallık’taki doğa koruma ve sürdürülebilirlik sorunlarını çözmek için taşınabilir teknolojiyi kullanacak projeleri içerecek.
Vodafone, çevresel etkinin şirketin operasyonlarına bir maliyet getirmemesi gerektiğine inanıyor ve şirket faaliyetlerinin etkisini azaltmaya kararlı. Vodafone’un dijital ağları ve teknolojileri, enerji tasarrufu, doğal kaynakların daha verimli kullanılması ve daha döngüsel bir ekonomi yaratılması yoluyla iklim değişikliğiyle mücadelede önemli bir etkiye sahip.
Vodafone, 2040 yılına kadar tüm maliyet zincirinde ‘net sıfır’ karbon emisyonu elde etmek için çabalıyor ve ticari müşterileri 2030 yılına kadar kendi karbon emisyonlarını 350 milyon ton azaltmayı hedefliyor. Vodafone ayrıca cihaz atıklarını azaltma çabalarını da sürdürüyor ve çalışıyor ağındaki atıkların %100’ünü yeniden kullanma, satma veya geri dönüştürme hedefine doğru ilerliyor.